måndag 21 maj 2012

Lite stöd.






















Mina luktärter har varit ett enda försummat trassel i flera veckor nu. Visst stack jag ner några blompinnar i krukan och lindade upp stjälkarna lite halvhjärtat, men de gled ner så fort det blåste. Nu har jag tagit mig i kragen och gjort en fin klätterställning till dem. Jag tog grön ståltråd och lindade runt pinnarna i olika mönster, som ett ojämnt spindelnät som växer på höjden. Avslutningsvis gjorde jag en trasselkupol på toppen. Jag tänker att man kan bygga på det mer senare när stjälkarna har vuxit ur den här. Luktärtor växer så roligt. De kastar liksom ut små trasselhänder som griper tag i vad som helst som går att dra sig upp med. Här fick de nu lite stöd. Fint blev det också.


(A little support.
My sweet peas have been a neglected tangle for several weeks now. Sure, I put down a few pegs in the flower pot and wrapped the stems a little half-heartedly around it, but as fast as the wind blew a little, they slid down. Now I have pulled myself together and made ​​a nice jungle gym for them. I took some green wire and wrapped around the pins in different patterns, kind of like an odd spider web that grows upwards. Finally, I made a dome on top. I think that I can keep on building it taller later, when the peas have grown out of this. Sweet peas grow in such a fun way. They throw out small tangled hands grasping anything they can pull themselves up with. Now they have a little support. And it looks nice too.) 

 

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3