torsdag 22 mars 2012

Fåglar på väggen.

























Nu är det vår! hem kommer flyttfåglarna! Vår hallvägg är nu helt full av dem. Jag har tidigare provat att sätta upp pappersfåglar på väggen, men de ramlade bara ner, så igår gick jag till konstnärsbutiken och köpte kontaktplast som sitter bättre. Jag valde en vit matt variant, väldigt diskret och fin mot väggen. Jag tycker om att de syns olika mycket i olika ljus. Finast kan jag tänka mig att det är mitt på dagen en solig dag när det kommer in mycket ljus i hallen från badrumsfönstret. Det ska bli spännande att se. Fåglarna var ett roligt pyssel, perfekt för att göra en hall lite roligare!



(Birds on the wall.
It's spring! the birds that moved away for the winter will come home now! Our hallway wall is full of them. I have previously tried to put up paper birds on the wall, but they just fell down, so yesterday I went to an art store and bought plastic connector that holds better. I chose a white matte variant, very subtle and pretty against the wall. I like how the visibility changes depending on the light. I can imagine that it is at it's best at noon on a sunny day, when the hallway is bathing in light from the bathroom window. It will be exciting to see. The birds were a fun craft, perfect for making a hallway a little more fun!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3