torsdag 3 november 2011

Den andra handen.







Kalle och jag hittade ett korsord i tidningen idag. Jag skrev med vänster hand för att den högra var upptagen med att klia honom på ryggen, och som man kan ana av bilderna så är jag inte vänsterhänt. Det kändes lite som när man skulle börja lära sig skriva när man var liten, jättesvårt att kontrollera pennan! men kul. En gång i högstadiet tänkte jag att jag skulle träna upp vänsterhanden så att jag blev bådhänt, och jag ansåg att det bästa tillfället att börja var i stunden. Vilket var på en fransklektion. Stavningen på de glosorna lärde jag mig aldrig, det gick helt enkelt inte att urskilja bokstäverna när jag kom hem. Hehe.


(The other hand
Charlie and I found a crossword in the newspaper today. I wrote with my left hand since the right hand was busy scratching his back, and as you can imagine seeing the pictures, I am not left-handed. It felt a bit like when I learned to write when I was little, very difficult to control the pen! but fun. One time in high school I thought that I would train my left hand so that I could be both-handed, and I felt that the best time to start was in the moment. Which was in a French lesson. The spelling of the words of that lesson I never learned, it was simply impossible to make out the letters when I got home. Hehe.)

1 kommentar:

  1. I do the same sometimes. Also always had the plan to be able to write with both hands :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3