onsdag 9 november 2011

Dags att bada, lilla pelargon.





Detta är min fina moderplanta till hela min Mårbackaklan. Hon har fått stå ute på balkongen på Höjden hela sommaren, men var tvungen att flytta när Kalle var tvungen att flytta. Hon fick bo ett tag i mina föräldrars trädgård eftersom det varit så varmt, men nu när det börjar bli lite risk för frost kändes det som att det var dags att ta in henne. Hon har haft lite ohyra på sig under sommaren som varit svårt att få bort, så det har varit fint att hon kunnat vara ute. Nu såg ohyran ut att vara borta, men jag satte ändå ett par plastpåsar runt krukan och gav henne ett ljummet bad för att vara på den säkra sidan. Nu är hon ren och fin inför vintersäsongen. Och blommar, det gör hon också. Ljuvligt.


(Time to take a bath, little Geranium
This is my beautiful mother plant to my Mårbacka clan. She's been living on the balcony in Charlies old apartment this summer, but when Charlie had to move she had to go too. She lived a while in my parents' garden because it was still so warm outside. Now it might be frost any night, so I felt it was time to take her inside. She's been having some vermin in the summer that was difficult to remove, so it was nice that she could be outside. Now the vermin seems to be gone at last, but I still put a plastic bag around her pot and gave her a lukewarm bath to be on the safe side. Now she is neat and tidy for the winter season. And flowers, she does too. Lovely.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3