lördag 8 oktober 2011

Akrobatisk katt.















Jag såg en så akrobatisk katt på väg hem häromdagen. Den slingrade sig så väldigt när jag kom i närheten. Jag kunde inte riktigt avgöra om det var för att det kanske kliade i den växande vinterpälsen eller om den bara tyckte det var roligt att göra sig till för mig. Roligt att titta på var det i alla fall, den slängde sig hit och dit och krumbuktade sig. Det är mysigt när man möter katter tycker jag. Speciellt när de låter sig klappas. Denna katt var nog dock lite för mycket primadonna för att uppskatta gos från främlingar. Men jag tror att hon uppskattade mig som publik i alla fall.



(I met such an acrobatic cat on my way home the other day. It meandered a lot when I came near it. I couldn't quite decide if it was because it wanted to scratch the growing winter coat or if it just thought it was fun to do a number for me. In any case, it was fun to watch. It threw itself back and forth and curled around itself. I think it's nice to meet cats. Especially when they want to be stroked. This cat was probably a little too much of a prima donna to appreciate cuddling from strangers. But at least, I think she appreciated me as an audience.)

2 kommentarer:

  1. hittar jag den utanför mitt hus ska jag nog ta med den hem, vilken akrobat!!

    SvaraRadera
  2. haha, vilken rolig!! det är så härligt att träffa katter när man är ute o går! (särskilt om de är akrobatiska kan jag tänka mig)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3