onsdag 27 juli 2011

Pysslingstol.










Häromdagen hittade jag en sån där champagnekorkshållare i metall på tåget, och jag kunde inte låta bli att ta upp den. Någonstans på internet såg jag en gång en tjej som hade en jättefin liten samling av små stolar av champagnekorkshållare som hon hade gjort, och jag blev så sugen på att prova jag med. Det var kul, och lätt om man har ett par bra tänger. Jag la till lite (kanske lite omotiverad) dekor i form av grön ståltråd och glaspärlor för att få den lite mer stolslik, men det blev mest någon sorts lite knasig bohemrokoko av det hela. Nåväl. Om jag får en pyssling på besök vet jag i alla fall var jag ska bjuda den att slå sig ner!




(The other day I found one of those metallic champagne cork holders on the train, and I couldn't resist picking it up. Somewhere on the Internet, I once saw a girl who had made herself a nice little collection of small chairs made of champagne cork holders, and it made me so tempted to try for myself too. It was fun, and easy if you have a good pair of tongs. I added a little (maybe a bit unprovoked) decoration in form of a thin green wire and glass beads to make it a little more chair-like, but it only made it turn out looking like some kind of a little wacky bohemian rococo. Well well. However, if I get a pixie for a visit, I know where I will invite it to sit down!)

3 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3