måndag 16 maj 2011

Regn i fönstret.



Igår var det regn. Vackert regn. Sånt som gör att det är sådär lite extra skönt att vara inne. Jag satt och läste en bok som heter "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.." av Gunnar Ardelius. Intressant titel. Och rätt intressant bok med, den var hyfsat fragmentarisk och rätt poetisk, jag tyckte om det. Man fick fylla i luckorna själv. Jag tycker om när det finns plats för läsaren. Det var mysigt att sitta och läsa, och mysigt att då och då ta en paus och kika ut genom fönstret på växterna ute i regnet. De såg ut att ha det bra de med.


(Yesterday it was raining. Beautiful rain. That kind of rain that makes it a little extra nice to be inside. I was reading a book called "I need you more than I love you and I love you so very much.." by Gunnar Ardelius. Interesting title. And rather interesting book, it was pretty fragmented and a bit poetic, I liked it. You had to fill in the gaps yourself. I like it when there is space for the reader. It was nice to sit and read, and nice to take a break now and then and look out the window at the plants outside in the rain. They seemed to enjoy themselves too.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3