söndag 1 maj 2011

Jaget idaget.




Idag var jag tjusig i blåsten. Det bjöds till 85-årskalas, och jag hade på mig en riktigt vårig utstyrsel. Kjolen köpte jag secondhand för tjugo kronor för ett tag sen, och när den träffade mitt gråblå linne uppstod kärlek vid första ögonkastet dem emellan. Grön kofta, gröna strumpbyxor och gröna skor till det och en våroutfit blev född. Jag tycker så mycket om när det är kalas, för då får man vara lite extra tjusig. Man borde fira mer.



(Today I was fancy looking in the wind. It was the birthday party of a 85 year old birthday child, and I was wearing a really springy outfit. I bought the skrit second hand a while ago, and when it saw my gray-blue top love at first sight happened between them. Add green cardigan, green tights and green shoes and a spring outfit is born. I like parties so much, because then I get a chance to dress up and be a little fancy. We should celebrate more.)


4 kommentarer:

  1. We should indeed celebrate more :)

    SvaraRadera
  2. hipp hipp hurraw!!

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig!! Vi borde verkligen fira mera. Om jag fick bestämma skulle jag bo i klänningar precis varje dag :-) men med våra årstider och med mitt jobb är det ganska svårt. Hoppas att du får en härlig måndag!

    SvaraRadera
  4. Jessica: There is so much worth celebrating! Hope you're celebrating your new visa with a nice dress! :)

    Guest1: Hurrav!! :)

    Mintekopp: Åh, eller hur! jag med! Nej precis, man får passa på att fånga alla små kalastillfällen som ges istället :) Ha en fin dag du med!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3