torsdag 5 maj 2011

Gött mos.



Tack för alla bra tips på broccolirecept! jag har nu inlett broccolisäsongen med potatis&broccoli-mos. Jag slängde helt sonika ner några broccbuketter i potatisgrytan, och sen när det kokat klart mosade jag ihop det med salt, en skvätt mjölk och en smörklick. Oväntat gott! Broccolin smakar inte alls, men moset blir grönt som den finaste sommaråker. Härligt! Till det åt jag stekt grillomi, en stekvariant av halomiost, jättegott.



(Thanks for all the great tips on broccoli recipes! I have now started the season of broccoli with mashed potatoes & broccoli. I simply threw down some brocc bouquets in the potato pot, and when it was cooked I mashed it with salt, some milk and some butter. Unexpectedly good! The broccoli does not taste at all, but the puree turns green as the finest summer meadow. Sweet! With it I ate fried grillomi, a steak variant of halomi cheese, delicious.)

2 kommentarer:

  1. kul att det blev lyckat!:)

    SvaraRadera
  2. Ja! Gäller bara att ta itu med fler recept. Jag gillar ju egentligen inte broccoli, men de säger ju att det är så himla nyttigt. Snyggt blev det i alla fall med grönt mos!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3