tisdag 24 maj 2011

Efterlängtad.




Åh, jag är så glad! Äntligen äntligen äntligen slipper jag det skrälle till dammsugare som jag hankat mig fram med de senaste åren. När den till sist gav ifrån sig sin sista skälvande suck kände jag att det var dags att gå vidare med gott samvete. Min nya dammsugarkärlek är en påslös värsting på 2000w. Den låter som ett flygplan och suger in dammet i hela lägenheten bara man slår på den känns det som. Och istället för påse har den en burk som är lätt att tömma, vilket gör den både mer miljövänlig och billigare i längden än en påsvariant som man måste byta på hela tiden. Och vet ni vad som finns i burken? en liten cyklon! (tror jag) Det är den som gör att det suger in. En virvelvind. Swosh. Åh vad skönt det är att ha grejer som fungerar.




(Oh, I'm so happy! Finally finally finally I don't have the to use the worthless hoover that I've muddled my way with through the last few years. When it finally gave away it's last trembling sigh, I felt it was time to move on with a clear conscience. My new vacuum cleaner love is a bagless monster of 2000w. It sounds like an airplane and suck in all of the dust in my apartment when I just turn it on. And instead of the bag it has a jar that is easy to empty, making it both more environmentally friendly and cheaper in the long run than a variant with bags that you must change all the time. And you know what's in the jar? a small cyclone! (I think) It is what makes it suck so nicely. A whirlwind. Swosh. Oh how nice it is to have stuff that works.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3