torsdag 7 april 2011

Lägesrapport från grönsakslandet.




Idag har jag varit vegetarian i tre månader. För mig betyder det att jag inte äter kött, fisk, fågel eller skaldjur. Inga djur alltså. Jag har länge velat sluta äta kött, men det har liksom aldrig riktigt blivit av förut. Och när man tycker att kött är gott så kanske det är rätt naturligt att man drar lite extra på beslutet. Det som ändå fick mig att bestämma mig vid nyår var att det kändes så rätt. Det hade liksom fått växa fram utan att jag hade tvingat det. Och sen dess har jag faktiskt inte ångrat mig en enda gång: ingen tung mättnad, inga skuldkänslor, inga jobbigheter. Det känns bara så fritt, rätt och fritt. Jag känner mig ren och god. Det kanske låter banalt, men det är så det är. Och jag har faktiskt inte blivit sugen på kött på allvar en enda gång under de här månaderna. När man distanserar sig lite från det inser man vad det egentligen är. Och jag gillar verkligen djur. Och som mormor alltid sa: det viktigaste är att man trivs. Jag trivs.


(Today I've been a vegetarian for three months. To me that means I don't eat meat, fish, poultry or seafood. No animals. I have long wanted to stop eating meat, but I just never drew the line before. And when you think meat tastes good maybe it's quite natural that you pull a little extra on it. What made ​​me make up my mind at the New Year was that it felt so right. I never forced the decision, I let i grow on me. And since then I have never felt regret once: no heavy saturation, no guilt, no bad feelings. It just feels so free, right and free. I feel pure and good. It may sound simple, but it's the way it is for me. And I have not really been hungry for meat once during these months. When distancing yourself a bit from meat you realize what it really is. And I really like animals. And as my grandmother always said: the most important thing is that it feels good. I feel good.)

4 kommentarer:

  1. Å vilken härlig känsla, då har du verkligen hittat rätt. Heja dig!
    Hoppas att du får en fin Fredag!

    SvaraRadera
  2. Have you read 'Eating Animals' by Jonothan Safran-Foer? It really helped me through the process - made the choice feel even more right. I think it's so important to know about the health and environmental concerns, along with the animal cruelty issues.

    SvaraRadera
  3. don't worry, we've appointed some people that will make her read it. we believe it's important that she does you see :)

    SvaraRadera
  4. Mintekopp: Ja, verkligen! Skönt när det kommer inifrån och inte bara utifrån så att säga :) Tack detsamma!

    Anonym: No, I haven't read it! I think it's important to know that too. But since I'm very sure I'm making the right decision beeing a vegiterian, I right now don't have any plans on reading it, I think it mostly just will make me sad. But I heard it's a great book, thanks for the tip!

    Guest1: The spies from vegan academy?! catch me if you can!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3