söndag 27 februari 2011

Pysselmusik.




Jag fick en så fin skiva som jag vill visa. Jag har sen tidigare verkligen gillat Lisa Hannigans röst när hon var med och sjöng i Damien Rices band (som man kan lyssna på till exempel här). Sea Sew är hennes debutalbum som soloartist. Jag tycker att den här skivan är väldigt trevlig att pyssla till, lite finurlig, lite mysig, lite rar, väldigt fint producerad och så med Lisas helt underbara röst. Och man blir inspirerad redan av omslaget med påsydda tärningar. Öppnar man konvolutet slås man nästan omkull av "hur orkade de"-känslor, låttexterna är utskrivna, men de är broderade. Så mycket arbete! men väldigt inspirerande utformning. Det är fint när folk lägger ner så mycket kärlek och energi på något tycker jag. Och det känns i musiken också, den känns så genomarbetad. Gjord med kärlek. Passar bra till pyssel.



(I got such a nice cd I want to show you. Ever since first listening to Damien Rice I've adored the voice of co-singer Lisa Hannigan. This is her first solo album Sea Sew. I think it's lovely music for needlework: clever, cozy, a bit sweet, very nicely produced, and on top of that Lisa's beautiful voice. And the cover is inspiring, all text and lyrics are embroidered! So much work! I love it when people really put their heart into making things. Both the cover and the album itself feels so well crafted. Made with love. Indeed suitable for crafting.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3