onsdag 2 februari 2011

Frågor och svar.

Jag har blivit utmanad att svara på frågor av goa mintekopp!

Hur länge har du bloggat?

Hm. Jag har haft bloggen ett tag, men det var i somras när jag sommarjobbade på kontor och hade tråkigt som den tog fart på riktigt. Det gav mersmak sen, har man väl kommit igång är man fast.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Fem-tio stycken dagligdags kanske. Sen har jag några jag tittar till lite mer sporadiskt.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet inte? Gör ni det?

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
Ja, det tror jag väl. Hemligheter ska inte upp på internet.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Hehe. Lite kanske. Bloggar är det nya "tittatitta vad jag gjorde idag på dagis!"

Har du träffat människor irl efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, men jag har raggat upp en brevvän via hennes blogg. Roligt tips, brevväxling är jättekul!

--
Och här är några frågor som jag la till:

Vilken är din bästa mat?
Dubbelpanerad mozzarella med dragonpotatis i ugn och citrusfruktssallad.

Vilket plagg skulle du spara om du flyttade till en lägenhet med pyttepytteliten garderob så att bara ett plagg rymdes?
Mormors kofta.

Vad skulle du vilja fråga Jamie Oliver?
Om han inte skulle kunna ta och slänga ihop en vegansk kokbok.

Vad är det konstigaste stället du sovit på?
En studsmatta.

Vilket är det bästa rim du någonsin skrivit?
Om det fanns en massa katter i rymden, skulle de då sväva omkring?
Om det fanns en massa små öron i rymden, skulle de då höra nånting?

Från min episka låt "Rymden är rymden", går att avnjuta här: www.rymdkatten.net

Hur många timmar sover du varje natt?
Tror jag snittar på åttanio.

Vilket tycker du är läskigast, eld eller spindlar?
Eld.

Vilket husdjur skulle du helst ha?
Tiger.

Vilken är de två senaste filmerna du såg?
Edward Scissorhands och The Holiday.

Vilken är den senaste skivan du lyssnade igenom?
Neil Young - Harvest.

Vilken film rekommenderar du inte?
Weather man.



Sårärja. Jag utmanar vidare Sofia, Emmie och Emma att svara på de frågor jag la till! Jag gör även en tillbaka-kaka på mintekopp !

6 kommentarer:

  1. Ha, ha, så roligt, de frågorna ska jag ge mig på under helgen :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi, va svårt. Ska fundera på om jag kan komma på några bra svar.. ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också att J.Oliver ska göra en veggobok! Han är så jädra all about kött så jag tror jag spyr. Någon borde banka lite vett i grabben.

    SvaraRadera
  4. Mintekopp, Emmie och Emma: :) !

    Hundratretton: Tack! Kände själv också att jag verkligen fick till det :p

    Sofia: Nejnej, så var det inte jag menade! Jag menade i all kärleksfullhet att ge honom som utmaning att göra något veganskt också. Han har ju rätt många vegetariska recept faktiskt, jag tror bara inte att det har slagit honom riktigt att det vore kul för alla vegos att få en egen bok. Jag brukar ta delar av hans recept och göra dem vegetariska, men det är svårare att göra dem veganska, så där skulle jag vilja att han själv komponerade lite orginalrecept som man inte behöver ändra i :) Jag tycker inte han är all about kött om man jämför med tex Gordon Ramsey eller Per Morberg.. :) Jamie verkar vara en hyvens prick tycker jag, han verkar bry sig om naturen. Som att han tex har gjort en säsongskokbok med recept med "årstidens grönsaker" osv så att man ska äta efter säsong! Eller att han har höns som är före detta burhöns som han tagit hand om som nu går och pickar runt i den engelska myllan i hans trädgårdsland.. och överhuvudtaget allt han skriver, han verkar oerhört engagerad. Och även om han inte är vegetarian så förespråkar han i alla fall i alla sammanhang ekologiskt kött. Det är väl en bit på väg i alla fall. Jag tror att han är väldigt medveten faktiskt, ska man banka vett i någon kan man nog hitta en mer lämplig kandidat. Jag älskar Jamie, jag önskar bara att han kunde göra en veggobok åt mig :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3