fredag 18 februari 2011

Det rätta virket.




I mitt hushåll är det just nu virkning som gäller. Några dagars krasslighet i kombination med tentaplugg gjorde mig trött, då var det väldigt skönt att ta fram nystanen och virknålen och sjunka ner i fåtöljen. Nu är jag frisk och jättesugen på att fixa ihop något. Det rosa nystanet är nytt, det köpte jag på väg hem från skolan igår. Jag tänker mig att det ska bli en väska med rosa som basfärg och ränder i andra färger. Jag tänkte att den skulle bygga på lappar, mest för att jag tycker det är roligast när saker blir klara fort, och med lappar som går rätt snabbt att göra kan man lura sig själv. Vi får se. Det vita köpte jag på secondhand för längesen, den lilla virkningen gjorde jag mest för att testa att göra något runt med stolpar. Just nu ser den mest ut som en mössa, jag kanske borde prova om den går att stryka ut till en liten duk. Eller så försöker jag hitta ett användningsområde till den som den är.. hmm. Får nog tänka på det. Mest var det bara kul att virka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3