torsdag 13 januari 2011

Några gröna.


Eftersom jag nu varit vegetarian i mer än en vecka och redan konstaterat att maten är så mycket snyggare nuförtiden så tänkte jag visa några bilder. Det här är några andradagssojabullar (gjorda på sojabönor, sojamjöl, champinjoner, persilja, lök och ströbröd. De tjänar på att stekas upp, de var lite mjuka innan men med dubbla stekytor är de perfekta!) med mos på gårdagspotatis och gårdagsblomkål. Mycket gott. Till det lingonsylt och en liten sallad på mache, ärtskott, paprika och sesamfrön.



Min kökshändiga kille slängde ihop lite mumsig dall (gryta med lök, morötter och röda linser) som vi åt med ris, sojabönor, ärtskott och sesamfrön. Jättegott!



Han visade även upp det tvivelaktiga beteendet att äta en hel broccoli själv.
Och dessutom dricka en hel flaska tomatjuice. Dem får han allt ha för sig själv.
(Och han åt faktiskt upp allt.. jag blir mätt bara jag tänker på det, aaoou)



Det här var en hit! Amerikanska pannkakor (vanliga med lite bakpulver i smeten) som jag proteinförstärkte genom att byta ut hälften av mjölet mot sojamjöl. Massor av protein och lite mörkare smak, mycket gott. Till det hallonsylt samt en liten sallad på apelsin, russin, mache och det i mitt hushåll numera obligatoriska fågelfröet.

Kvidevitt!

5 kommentarer:

  1. Håller med dig, ser ut att vara riktigt fin mat. Det är bra med vegetarisk mat då jag tycker att man måste tänka till lite mer än annars.

    SvaraRadera
  2. Det där med broccolin och tomat juicen kan jag hoppa över :) Gör du soyabullarna själv?
    Glada tankar!

    SvaraRadera
  3. Ja, vegetariskt är grymt!

    Hundratretton: Haha, ja, jag med. Ja, jag hackar champinjoner och lök i små bitar och steker, blandar med mosade sojabönor, sojamjöl, ströbröd, persilja, spiskummin, salt och peppar, rullar och steker. Blir jättegott! Glada tankar tillbaka! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3