onsdag 12 januari 2011

Lyx på två sätt.


Igår gjorde jag något lyxigt som jag aldrig gjort förut: jag gick och fick massage. Jag gick till Södermalms Kiropraktorklinik där jag gått förut när jag haft ont i ryggen efter att ha jobbat på posten för några år sen, och vars kiropraktorer fixar allt med ett litet knäck. Det här med massage var dock något helt annat. Första gången fick man för 350 kronor (istället för det ordinarie priset 500), och då varade det inte i tio kiropraktorminuter utan i en dryg timme i mitt fall. Och det gjorde lite ont, men oj vad mycket spänningar som släppte! Höstens stress som samlats som slagg i nacken är nu bortsköljd av härligt friskt blodflöde. Massören var trevlig och berättade om alla muskler och fibrer och grejer, sånt tycker jag är kul. Och så fick jag veta att det alltid kostar 350 kronor för studenter där och att man dessutom får var tionde gång gratis. Välinvesterade lyxpengar i tentatider tycker jag. När jag gick fick jag med mig några stretchövningar också, och ett par tips på grejer jag skulle göra när jag suttit mycket och skrivit för att man inte ska få dålig hållning. En grej var att man skulle ligga på rygg med armarna uppsträckta över huvudet i två minuter. Aaaah, bara det känns som lyx. Ett litet litet tillfälle till rekreation i vardagen.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att lyxa till det med massage! Dyrt men underbart sätt att få skämma bort sig själv lite. Får testa din "armaruppåtsträck"-övning med. Låter skönt! ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen Det är man värd tycker jag, och jag tror man senare har igen det man investerar i kroppen nu. Ja, testa, jätteskönt! :) kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3