tisdag 21 december 2010

Note to self.

Jag kom på en rolig grej jag ska göra när jag blir färdig musik- och svensklärare.
Lucialåten sjungs ju två gånger under Luciatåget, under in- och uttåget. På mitt gymnasium sjöng vi den på italienska under uttåget, det var kul. När jag börjar jobba ska jag göra en liten poesitävling på skolan där elever får skriva alternativa texter på Lucialåten (typ som jag gjorde här, fast kanske med lite mer stil), och sen röstar kören fram den text vi ska sjunga. På så sätt värnar man om traditioner på samma gång som man låter elevskapande ta plats. Och musik och svenska integreras, och svenskessen kan också få lite uppmärksamhet. Åh vad det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3