tisdag 19 oktober 2010

Före och efter.


För ganska precis ett år sedan fick jag nycklarna till min lägenhet. Då såg den ut såhär.



Tapeterna var inte så roliga. Och inte så rena heller.



Efter lite bearbetning blev väggarna såhär. Som mjuk vaniljsås.



Köket hade från början en fondvägg i blyertsgrått. Det är dock en färg som inte kom till sin fulla rätt i en lägenhet som dels är liten och dels inte har ett väldigt stort ljusinsläpp.



Så fondväggen i köket fick också bli vanilj.



Före..



..och efter. En städad sommardag.



Garderobsväggen var inte så fint målad.



Men den fick bli rosa! Dörrarna fick samma färg som väggarna fast blank.



Det första jag och min pappa åt i min lägenhet när vi var här och fixade var Napoleonbakelse. Vanilj och rosa, mycket bra matchat om jag får säga det själv.
Min lägenhet är allt som en bakelse: sprängfylld med gött, god och himla trevlig. Åh vad jag trivs.

2 kommentarer:

  1. åh, så fint det ser ut!!
    kul att få se före och efter.
    köksbordet ser oerhört spännande ut, vill gärna veta lite mer om det! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt! :) Åh, vad kul med önskemål, ska fixa ihop ett eget inlägg om bordet vid tillfälle! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3