söndag 10 oktober 2010

Alla tycker inte att det är höst.


Mitt fina lilla grapefruktträd (som i somras fyllde tre år!) har nyligen fått flera nya skott. Det är väldigt fint, de nya små bladen är friskgröna och riktigt sträcker sig upp mot himlen och ljuset. Jag har inte beskurit den något, den har bara grenat sig och börja skotta helt själv, trots att den i rimlighetens namn inte borde ha missat att det är höst utanför fönstret. Rätt skönt att se att någon håller igång trots att det börjar bli murrigt tycker jag. Det är allt bra trevligt att ha växter omkring sig.

3 kommentarer:

  1. jag känner sannerligen växtpeppen sen ditt tal igår! måste ha bra luft, måste ha växter!!!!

    SvaraRadera
  2. Yes, jag lyckades!! :) ja, eller hur, det var lite läskigt när jag läste om alla ämnen som svävar runt i luften, men himla fint att växter renar! Växter är bäst :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3