lördag 24 juli 2010

Skördetid!






Nu är det dags att plocka och torka våra ringblommor. Jag ska göra ringblomssalva av kronbladen har jag tänkt. Det blir en vackert gyllengul salva som är värmande och skön för ömma muskler och leder. Perfekt att ge bort som fin julklapp eller smörja in värkande knän och handleder med i höst. Jag la blommorna på vita papper för att smådjuren som bosatt sig i våra balkonglådor skulle krypa ut. Det fungerade halvbra, en del kom fram men lika många var kvar. Jag vill verkligen inte att det ska vara något kryp i min salva (det börjar klia om handlederna bara jag tänker på dem!) så jag plockade igenom varenda kronblad för att se att inte något litet djur skulle komma med. Det tar sin lilla tid att vara noggrann. Men det är bra skönt att göra saker långsamt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3