lördag 31 juli 2010

Mitt favoritköksredskap.





Mitt absoluta favoritredskap i köket är allgripen. Jag gillar inte att ta i varma saker, och varma runda kakformar är svåra att få tag i utan att bränna sig. Allgripen är räddaren i nöden! Den är som en tång som man kan lyfta ut kakformen med utan att ens vara i närheten av grytlappar som glider undan eller är för tunna så att man bränner sig fast man trodde man var garderad. Så otroligt enkelt och smart! En av de stora frågorna när jag flyttade hemifrån var hur jag skulle klara mig utan allgripen. Som tur var dök min moster in som räddaren i nöden och gav mig en alldeles egen. Det är så skönt med saker som underlättar och förgyller ens vardag, att jag slipper vara rädd för att bränna mig när jag bakar är så skönt. Man ska försöka ta bort saker som gör att man känner obehag. Och tänk vad härligt när man kan få ett verktyg som tar bort saker som känns obehagliga! Sweet life.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3